Botticelli - Sept. 2021

IQs:

  1. Did you write The Vicar of Wakefield?
  2. Did you compose Koyaanisqatsi (sp?) ?
  3. Were you the frontman for Wham!?

IQ1: Were you a party clown with a rather disturbing crawlspace under your house?
IQ2: Did Mojo Nixon claim you were pregnant with his two-headed love child?
IQ3: Was your opening of Al Capone’s vault extremely anticlimactic?

Not George Eliot, Philip Glass or George Michael.

Not John Wayne Gacy, Gloria Estefan or Geraldo Rivera.

G.

  1. real
  2. female
  3. alive
  4. American
  5. known for the Arts
  6. last name starts with G
  7. known, in part, for the performing arts
  8. born after 1979
  9. not known for acting
  10. born before 1999
  11. not known for music
  12. not known for dance or choreography
  13. not known from sports
  14. kinda sorta known from TV
  15. an author, but not best known for it

Yes, Debbie Gibson, Yes

Holding 2 DQs total

#1 was Oliver Goldsmith. Correct on the others.

DQ: Known from business?

G.

  1. real
  2. female
  3. alive
  4. American
  5. known for the Arts
  6. last name starts with G
  7. known, in part, for the performing arts
  8. born after 1979
  9. not known for acting
  10. born before 1999
  11. not known for music
  12. not known for dance or choreography
  13. not known from sports
  14. kinda sorta known from TV
  15. an author, but not best known for it
  16. not known from business

DQ: Known for visual arts?

Holding one DQ

G.

  1. real
  2. female
  3. alive
  4. American
  5. known for the Arts
  6. last name starts with G
  7. known, in part, for the performing arts
  8. born after 1979
  9. not known for acting
  10. born before 1999
  11. not known for music
  12. not known for dance or choreography
  13. not known from sports
  14. kinda sorta known from TV
  15. an author, but not best known for it
  16. not known from business
  17. not known for visual arts

IQs:

  1. Does Jane Fonda play you in a TV series with Lily Tomlin?
  2. Did you play the Mayor’s wife in the movie The Music Man?
  3. Were you the Third Doctor’s companion, the one before Sarah Jane?

Dunno x3.

No more IQs, please.

#1 is Grace on Grace & Frankie.
#2 was Hermione Gingold.
#3 was Jo Grant.

DQs:

  1. Currently active?
  2. Known as a film or TV director or producer?

1 DQ reserved.

G.

  1. real
  2. female
  3. alive
  4. American
  5. known for the Arts
  6. last name starts with G
  7. known, in part, for the performing arts
  8. born after 1979
  9. not known for acting
  10. born before 1999
  11. not known for music
  12. not known for dance or choreography
  13. not known from sports
  14. kinda sorta known from TV
  15. an author, but not best known for it
  16. not known from business
  17. not known for visual arts
  18. currently active
  19. not known as a film or TV director or producer

Please ask all earned DQs by noon EST tomorrow.

DQ: Known for comedy?

G.

  1. real
  2. female
  3. alive
  4. American
  5. known for the Arts
  6. last name starts with G
  7. known, in part, for the performing arts
  8. born after 1979
  9. not known for acting
  10. born before 1999
  11. not known for music
  12. not known for dance or choreography
  13. not known from sports
  14. kinda sorta known from TV
  15. an author, but not best known for it
  16. not known from business
  17. not known for visual arts
  18. currently active
  19. not known as a film or TV director or producer
  20. not known for comedy

Right. Please ask all earned “Are you Firstname Lastname?” questions by noon EST Tuesday.

Ah crap. Missed my last DQ.

Hmm… arts, including performing arts, but not acting, music, dance or comedy… what does that leave? Performance artist? Some sort of YouTube star or social media influencer? She is in her 20s or 30s.
Also an author, but not famous for it…
Pondering…

Go ahead and ask your last DQ, if you wish, CFOHG.

Meh, I’m grasping here…
DQ: Famous from the internet?

So some sort of TV host, commentator or contestant? Is that what we’re left with? Or a model?

G.

  1. real
  2. female
  3. alive
  4. American
  5. known for the Arts
  6. last name starts with G
  7. known, in part, for the performing arts
  8. born after 1979
  9. not known for acting
  10. born before 1999
  11. not known for music
  12. not known for dance or choreography
  13. not known from sports
  14. kinda sorta known from TV
  15. an author, but not best known for it
  16. not known from business
  17. not known for visual arts
  18. currently active
  19. not known as a film or TV director or producer
  20. not known for comedy
  21. not famous from the Internet